POSTIGNUT CILJ 5. SEZONE PROJEKTA „ZASADI DRVO“: Od 2019. godine Srbija bogatija za ukupno 800.000 sadnica

Beograd, 7. 5. 2024 - Pod sloganom "Zasadi drvo - promeni sve(s)t", uspešno je završen peti ciklus inicijative čiji su pokretači kompanije dm drogerie markt i Wireless Media Group. Zahvaljujući projektu, „Zasadi drvo“ naša zemlja obogaćena je sa bezbroj zelenih oaza gde je ukupno posađeno preko 800.000 stabala.
Prethodnih osam meseci zajednica se ujedinila u ideji da osveži što veći broj gradskih sredina novim sadnicama koje će izrasti u šume. Sezona je bila veoma rodna, te je fokus akcije bio na sakupljanju semena, a organizovane su i različite aktivnosti u cilju podizanja svesti i promene odnosa građana prema životnoj sredini. Projekat “Zasadi drvo” pokrenut je 2019. godine, a tokom pet sezona posađeno je 800.000 sadnica na više od 400 lokacija širom Srbije, čime je oplemenjeno 27 gradova i opština, a takođe je sakupljeno i osam tona semena.
Paralelno sa akcijama sadnje, u cilju stvaranja održive budućnosti, realizovane su brojne aktivnosti koje šire svest o ekološkoj odgovornosti. Posebna pažnja posvećena je edukaciji dece u vrtićima i osnovnim školama, gde su organizovane brojne radionice i konkursi. Održana su tri velika foruma o šumarstvu i tri panela posvećena „Profesiji budućnosti“. Sa ciljem da se projekat približi mladima, organizovano je 45 edukativnih radionica za studente, školarce i predškolce, kao i tri dečija konkursa na temu zaštite životne sredine, a 10.000 sadnica distribuirano je za sve škole u Srbiji.
Osim toga, za vreme projekta očišćena je divlja deponija od dva hektara, koja je sada postala zelena oaza, oslikani su murali u Beogradu i Čačku, snimljeno je 33 podkasta, dok je od 2019. godine u dnevnom listu Kurir preko 600 strana bilo posvećeno promociji zelenih tema. Projekat "Zasadi drvo" je 2023. godine na festivalu društveno odgovorne komunikacije ovenčan velikim priznanjem „Kampanja sa svrhom“ kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja realizovanih u Srbiji.
„Već pet godina zaredom ponosni smo na svaki postignuti rezultat i zalaganje koje smo uložili u okviru projekta Zasadi drvo kako bismo prirodi pružili šansu da ostane najveće blago i za generacije koje će nas naslediti. Pitanje održivog poslovanja više nije pitanje izbora, već potrebe koju svako od nas oseća u kompaniji dm drogerie markt. Upravo iz te potrebe potekla je ideja da svake godine u više različitih ciklusa sprovodimo akciju Zasadi drvo, kojoj se svaki put priključi sve veći broj ljudi iz naše zajednice, prepoznajući značaj i važnost prirode i njenog očuvanja“, istakla je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, i dodala:
„Uz podršku naših institucionalnih partnera, angažovanje zaposlenih i njihovih porodica, te velikodušnost brojnih volontera i javnih ličnosti, uspeli smo da stvorimo zelene oaze širom Srbije. Brojna područja kojima smo podarili nov život u okviru ove inicijative sad postaju šume. To su ujedno i mesta za opuštanje, staništa za mnoge biljne i životinjske vrste, regulatori temperaturnih uslova, pluća naše zemlje i ostavština za mlade naraštaje. Uverena sam da ćemo ovim projektom i u godinama koje dolaze nastaviti da negujemo zajedništvo i ljubav prema prirodi, kako bismo pomogli našoj planeti da očuva svoju lepotu i biodiverzitet.“
Ana Aleksić, članica uprave kompanije WMG, izrazila je zadovoljstvo povodom ostvarenog cilja i istakla važnost projekta.
"Pre pet godina započeli smo projekat Zasadi drvo s ciljem da doprinesemo stvaranju bolje i zdravije okoline. Promocijom i edukacijom putem naših medija želimo da podignemo svest o ekološkoj odgovornosti, omogućimo da se čuje glas stručnjaka i relevantnih institucija i inspirišemo građane da i sami uzmu učešća u akciji. Svaka sezona projekta bila je jedinstvena, s različitim izazovima, ali ono što je konstanta od prvog dana jeste snaga zajedništva. Zahvaljujući velikom broju volontera i zaposlenih, uz veliku institucionalnu podršku partnera, postigli smo impresivan rezultat od čak 800.000 novih sadnica posađenih širom Srbije, a idemo ka svom prvom milionu. Zahvaljujemo se svim našim partnerima, volonterima i zaposlenima koji su svojim doprinosom u okviru projekta Zasadi drvo, najveće inicijative za pošumljavanje u našoj zemlji, doprineli stvaranju zdravije budućnosti. Još jednom pozivamo sve građane da nam se pridruže u misiji da Srbiju učinimo zelenijom", zaključila je Ana Aleksić.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su dm drogerie markt i Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG), uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. Od ove sezone partner projekta „Zasadi drvo“ je i JKP „Zelenilo Beograd“.
Kontakt za medije:
dm drogerie markt:
Svetlana Jovanović Mitić
Resorna menadžerka Marketinga i komunikacija
dm Srbija i Severna Makedonija
Tel: +381 11 2062-900
Mail: Svetlana.JovanovicMitic@dm.rs
Executive group
Marina Pavlović
Senior Account Manager
Tel: +381 60 707 10 53
Mail: marina_pavlovic@eg.rs