Glavna navigacijaNavigacija po kategorijamaOsnovni sadržaj
Preminuo je suosnivač i član društva dm drogerie markt Günter Bauer

Poslednji pozdrav – s tugom i zahvalnošću

Preminuo suosnivač dm drogerie markt Günter Bauer

Beograd, 7. oktobar 2020. Günter Bauer, jedan od osnivača i suvlasnik dm drogerie markti Austrija/CEE, preminuo je u 76. godini života. Zajedno sa svojim dugogodišnjim prijateljem i poslovnim partnerom Götzem Wernerom, Bauer je 1976. godine osnovao dm u Austriji. U godinama nakon toga učestvovao je u uspešnoj ekspanziji kompanije u jedanaest država. Zahvaljujući njegovom radu i posvećenosti, danas  dm Austrija/CEE posluje kroz lanac od  preko 1.700 filijala sa preko 21.000 zaposlenih i prometom od skoro tri milijarde evra, a dm se smatra najvećim drogerijskim lancem u Evropi.

Günter Bauer bio je u potpunosti predan svojoj viziji da u dvanaest zemalja potkoncerna stvori kompaniju u kojoj se sarađuje na temelju posebnih vrednosti i stavova, kompaniju koja u centar stavlja čoveka – i kupca i zaposlenog – koja se neprestano obnavlja i usavršava i na taj način uvek ostaje relevantna i atraktivna, u kojoj stisak ruke još vredi, koja je ekonomski na zdravim temeljima i u kojoj uzorno delovanje na društveno-ekološkom polju nije puka floskula.

Za mnoge su Günter Bauer, njegovo poimanje čoveka, njegove vizije, njegova snaga volje, stvaralačka energija i ličnost nerazdvojivi deo dm drogerie markta i njegove suštine.

Günter Bauer i dm drogerie markt

Günter Bauer rođen je 1944. godine u Melku (Donja Austrija), a odrastao je u Kremsu na Dunavu. Ubrzo nakon obuke za trgovca u maloprodaji, Bauer, koji je bio oduševljen veslanjem, ne sasvim slučajno seli se u Konstanc na Bodenskom jezeru, a lokalni veslački klub – svetski i evropski prvak – ponudio mu je mogućnost da se kao sportista razvija i napreduje. Ubrzo potom, Günter Bauer dobija radno mesto u trgovačkom centru Hertie, u kojem je u kratkom vremenskom periodu napredovao od trgovca-početnika do zamenika rukovodioca sektora u kojem je radilo preko 50 zaposlenih.

U veslačkom udruženju Konstanz desio se sudbonosni susret: Günter Bauer upoznaje Götza Wernera, budućeg osnivača dm drogerie markta, koji je u tom trenutku završavao poslednju godinu obuke za drogeristu. Nakon samo jednog meseca zajedničkog treninga u veslanju, dvojac je savladao svoju prvu regatu i od tada su pobeđivali na svakoj trci. Iako je sportska karijera ubrzo bila završena u korist novih poslovnih izazova, zajednički treninzi – i iz toga proizašli povezanost i poštovanje – bili su temelj onoga što je tek trebalo da se dogodi. 

Nakon nekoliko poslova u prodajnim lancima u Nemačkoj i Austriji, Günter Bauer je preuzeo rukovodstvo u Hoferu, delu koncernske grupe Aldi Süd, u 21. bečkom okrugu. Potom je prešao u Grac, u kojem je Hofer imao svoju prvu logističku centralu. U međuvremenu je Götz Werner ostvario svoju viziju da kupcima ponudi drogerijske proizvode po diskontnim cenama u samouslužnim prodajnim objektima. Pozvao je partnera iz veslačkog čamca u Karlsrue kako bi ga upoznao sa svojom inovativnom kompanijom. Bauer je bio oduševljen konceptom „dm drogerie markta“ zbog čega se 1976. godine preselio u Karlsrue kako bi svoje iskustvo u razvoju prodaje podelio s novim kolegama u Nemačkoj. Istovremeno je dm drogerie markt osnovan u Austriji i Bauer se 1977. godine vratio u svoju zemlju da bi se u potpunosti posvetio izgradnji kompanije. Prvu austrijsku dm prodavnicu otvorio je 26. novembra 1976. godine u Lincu. 

Razvoju dm-a doprinelo je i preuzimanje drogerijskih prodavnica Vita uz pomoć kompanije Spar 1981. godine. Na taj način otvoreno je dodatnih 60 dm trgovina, čime se mreža udvostručila na 132 dm prodavnice. Sredinom osamdesetih godina, Günter Bauer želeo je da dodatno profiliše svoje prodavnice u odnosu na konkurenciju te je 1987. godine postavio temelje današnjeg dm kozmetičkog studija i dm zdrave pauze, a 1991. godine usledio je i dm frizerski studio. 
Padom Berlinskog zida omogućeno je širenje dm koncepta ka Srednjoj i Jugoistočnoj Evropi. Do 1996. godine otvorene su dm prodavnice u Češkoj, Mađarskoj, Sloveniji, Slovačkoj i Hrvatskoj. Kasnije je usledila ekspanzija Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Rumuniju, Bugarsku, Severnu Makedoniju i Italiju. Danas je dm drogerie markt zastupljen s preko 1.700 dm prodavnica u 12 zemalja potkoncerna, a preko 100.000 dm kupaca dnevno gotovo da ne može da zamisli svoju svakodnevicu bez dm-a.