Rekordni rezultati kompanije dm Srbija u godini posvećenoj inovacijama!
Saopštenje o poslovnim rezultatima 2022/2023

- Ostvaren promet od 29,3 milijarde dinara uz rast od 30,16 odsto u odnosu na promet u prethodnoj poslovnoj godini;
- Na nivou grupacije Austrije i povezanih zemalja (bez Nemačke i Poljske) zabeležen je promet od 4,5 milijardi evra;
- Cenovni koncept UVEK POVOLJNO – u vreme inflacije odličan odgovor za stabilizaciju cena;
- Godina posvećena digitalnim inovacijama: Pokrenuta dm online prodavnica i aplikacija za pametne telefone „Moj dm“;
- Nova centrala dm dialogicum – mesto za dijalog, razmenu ideja i duh zajedništva koji su temelji dm kulture;
- Kompanija dm zaposlenima obezbedila čak 15 plata ili jubilarne novčane nagrade u 2023. godini;
- Preko 50 miliona dinara uloženo za realizaciju društveno odgovornih aktivnosti u Republici Srbiji.
Kompanija dm drogerie markt ide u susret jubilarnoj 20. godini poslovanja na tržištu Srbije s ostvarenim prometom od 29,3 milijarde dinara, rastom od 30,16 odsto, s prosekom od 71.484 kupovine po danu. Drogerijski lanac dm je u protekloj poslovnoj godini pokrenuo online prodavnicu i aplikaciju za pametne telefone „Moj dm“ koja omogućava jednostavniju online kupovinu. Uz to, dm je zadržao epitet omiljenog mesta kupovine, između ostalog i zbog cenovnog koncepta „Uvek povoljno“ koji podrazumeva stabilnost cena u sadašnjim inflatornim tokovima.
Prateći ekonomska kretanja, dm je nastavio i trend rasta plata, dok su zaposleni u kompaniji dobili 15. platu ili novčane nagrade kao znak zahvalnosti u susret jubilarnoj godini poslovanja. U poslovnoj 2022/23. dm je donirao preko 50 miliona dinara u dobrotvorne svrhe, potvrđujući epitet ne samo jedne od najuspešnijih već i najviše društveno angažovanih kompanija u zemlji.
Grupacija dm Austrija i pridružene zemlje (bez Nemačke i Poljske) ostvarila je ukupan promet od 4,5 milijardi evra, proširila prodajnu mrežu na 1.910 drogerija, a broj zaposlenih u delu grupacije premašio je 28.000. U Republici Srbiji drogerijski lanac dm broji skoro 1.880 zaposlenih.

Najveći poslovni uspesi dolaze kada smo potpuno posvećeni svojoj poslovnoj misiji. Naša misija uvek ima za cilj zadovoljstvo kupaca. Skoro dve decenije važimo za brend koji postavlja trendove i osvaja srca zajednice zahvaljujući inovativnim i kvalitetnim proizvodima, lepom ambijentu, ljubaznim prodavcima i prijatnoj atmosferi prilikom kupovine u našim drogerijama. Pažljivo osluškujući potrebe i želje naših kupaca u protekloj poslovnoj godini, inovacije smo u najvećoj meri usmerili ka digitalnim platformama. Pokretanjem online prodavnice i aplikacije „Moj dm“ omogućili smo novi doživljaj i lakoću kupovine, i stigli u gradove gde dm drogerije još fizički ne postoje, što je za nas, kao i za naše kupce, neizmerna sreća i satisfakcija, izjavila je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm Srbija i dm Severna Makedonija.
Godina posvećena digitalnoj ekspanziji i inovacijama
Poslovna godina 2022/23. ostaće upamćena po digitalnoj ekspanziji, budući da je kompanija za samo nekoliko meseci pokrenula i online prodavnicu i aplikaciju za pametne telefone „Moj dm“. Online kupovina je s oduševljenjem dočekana kod kupaca, posebno onih iz gradova u kojima dm drogerija još nije prisutna, što dokazuje broj od preko 1.500.000 poseta mesečno online prodavnici. Ubrzo potom mobilna aplikacija „Moj dm“, omogućila je kupcima još jednostavniju i lakšu kupovinu s bilo kog mesta, uz pregršt pogodnosti.
Kompanija dm je digitalizacijom napravila veliki iskorak u poslovanju, što pokazuju i brojke: Više od 70 odsto svih online porudžbina obavljeno je preko aplikacije „Moj dm“, dok ona trenutno beleži skoro pola miliona preuzimanja. Prateći sve brži način života, dm svojim kupcima već nekoliko godina, u čak 25 gradova Srbije, omogućava i ekspresnu dostavu do 35 minuta po naručivanju preko aplikacije Glovo, čiju uslugu koristi veliki broj kupaca.
Stabilnost cena i kvaliteta u vreme inflacije
Kompanija dm već drugu deceniju ostaje jedan od ključnih lanaca snabdevanja u našoj zemlji zbog sveobuhvatnog asortimana s preko 14.000 raznih proizvoda, od kojih više od 3.000 čini privatna marka dm. Poznato je da je dm i jedan od najvećih ponuđača visokokvalitetnih, a povoljnih privatnih robnih marki na tržištu Srbije koje nude identičan kvalitet proizvoda u svim zemljama u kojima lanac posluje.
Osim toga, u izboru dm drogerije kao omiljenog mesta kupovine brojnih kupaca, značajnu ulogu ima i cenovni koncept „Uvek povoljno“, koji u dm-u postoji skoro dve godine. Ova cenovna filozofija oslikava se kroz ponudu proizvoda po stabilnim cenama minimum četiri meseca. Cene su označene na etiketama, što kupcima omogućava dugoročno planiranje i štednju čak bez učestalih akcija i popusta, što je dragocena dobrobit kupovine u vreme inflacije globalnih razmera.
Poznato je i da dm nudi brojne pogodnosti svojim kupcima, a na tom planu se posebno izdvaja babybonus program. U poslovnoj godini koja je iza nas, dm je podržao 39.146 prijavljenih mališana, što je više od 60% od broja ukupno rođenih beba u tom periodu u Republici Srbiji.
Širenje na nove gradove
Drogerijski lanac dm prisutan je u čak 34 grada širom Srbije, s ukupno 127 filijala. Tokom protekle poslovne godine kompanija se preselila u novu centralu – dm dialogicum – otvorila osam novih drogerija i renovirala 10 postojećih.
Svaka ekspanzija je pokazatelj veličine i uspeha jedne kompanije, međutim, mi u dm-u uspehe merimo i po nasmejanim licima kupaca. Zbog toga se trudimo da stvorimo što prijatniji i lepši ambijent u kome je kupovina uživanje, a ne obaveza. Zato pored širenja trgovinskog lanca otvaranjem novih dm drogerija, renoviramo i već postojeće dm objekte. Ukupna investicija u prethodnoj poslovnoj godini u objekte i opremu iznosila je 1,1 milijardu dinara. Svako otvaranje i renoviranje prate i tradicionalne donacije određenoj ustanovi ili udruženju, jer želimo da našu sreću podelimo s onima kojima je ona najviše potrebna u tom trenutku. Tako smo u prethodnoj poslovnoj godini prilikom otvaranja novih i renoviranja postojećih drogerija izdvojili sredstva za humanitarne svrhe u ukupnom iznosu od skoro 8,5 miliona dinara, izjavio je Branko Basar, rukovodilac Ekspanzije, prokurist.
Društvena odgovornost i održivost kao ključne vodilje poslovanja
Društveno odgovorni projekti i tokom poslovne godine 2022/23. bili su ključni u svakodnevnim aktivnostima kompanije dm koja je zajednici donirala ukupno preko 50 milona dinara u vidu novčane pomoći, neophodne opreme i robe iz asortimana.
Podrškom institucijama, kao što je Institut za majku i dete „Vukan Čupić“ u Beogradu, dm je aktivno doprineo unapređenju zdravstvenog sistema u našoj zemlji. Takođe, kampanjama kao što su Giving Friday i Movember kompanija tokom cele godine promoviše važnost zajedničkog angažmana u društvenim inicijativama.
Briga o najmlađim sugrađanima u našoj zemlji takođe zauzima posebno mesto u poslovanju kompanije. Stoga je ove godine dm ostvario saradnju s UNICEF-om i zahvaljujući tome obezbedio dva patronažna automobila za zdravstvene radnike koji pružaju podršku deci i porodicama, posebno u teško pristupačnim, ruralnim područjima. Prva donacija vozila otišla je u Kragujevac, a u toku je priprema isporuke drugog vozila u Boru.
Udeo žena u kolektivu dm grupacije čini oko 94%, a osnaživanje žena uvek je prisutno u aktivnostima drogerijskog lanca. Početkom leta dm je pokrenuo višemesečnu kampanju Zdravlje žena, baveći se temama fizičkog, mentalnog i socijalnog zdravlja žena. Tim povodom, kreiran je i dm podcast, u okviru kojeg je sedam epizoda ostvarilo preko 150.000 pregleda. Kao kruna ove kampanje, održana je tradicionalna dm Ženska trka u organizaciji Beogradskog maratona, koja je na Adi Ciganliji početkom oktobra okupila više od 2.000 žena. Kompanija dm drogerie markt pokazala je svoju snažnu i dugoročnu posvećenost društvenoj odgovornosti donacijama sigurnim kućama u prethodnoj godini, pruživši podršku za 10 sigurnih kuća. Ovakva posvećenost nastavlja se i tokom ove kalendarske godine, čime se ističe kontinuiran angažman u pružanju podrške ženama.
Projekat „Zasadi drvo“, koji kompanija sprovodi sa WMG-om i institucionalnim partnerima, ulazi u svoju petu sezonu. Ova petogodišnja inicijativa, sa do sada zasađenih 600.000 sadnica u našoj zemlji, svedoči o posvećenosti kompanije održivosti i zaštiti okoline, dok istovremeno inspiriše druge kompanije i pojedince da se pridruže naporima za očuvanje naše planete, ne izostavljajući ni najmlađe članove društva kroz interaktivne školske i predškolske edukacije.
Nesebična i kontinuirana podrška zajednici u kojoj poslujemo, posvećenost našim zaposlenima, ali i temeljan pristup svakom segmentu poslovanja predstavljaju ogledalo dm vodilje da je čovek u centru poslovanja. Stoga u jubilarnoj godini pred nama nastavljamo da osluškujemo potrebe naših vernih kupaca, naših zaposlenih, tržišta i celokupne zajednice, ali i prirode i eko-sistema koji nas okružuje, s ciljem da niz novih sjajnih ideja i poduhvata sprovedemo u delo, zaključuje Vesna Stojanović, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija.
Razvoj zaposlenih i nagrade za najboljeg poslodavca
Programima školovanja i obuke, dm podržava razvoj veština i karijerni napredak svojih zaposlenih pružajući im priliku da se usavršavaju i rastu zajedno s kompanijom. Sa 1.871 učesnikom u programima školovanja i obuke, kao i obukom novih drogerista i podrškom đacima dualnog obrazovanja, dm kontinuirano investira u razvoj i edukaciju svojih zaposlenih.
Nedelja roditeljstva i slobodni dan za roditelje đaka prvaka dodatno demonstriraju pažnju prema balansu između posla i porodičnog života zaposlenih. Uz tržišno konkurentne zarade, 13. i 14. platu, svaki zaposleni je, u susret proslavi jubileja, ove godine nagrađen i 15. platom ili novčanom nagradom srazmerno radnom stažu u kompaniji, ne manjim od 25.000 dinara.
Posvećenost kompanije razvoju kolektiva prepoznala je i stručna javnost, budući da je dm osvojio prvo mesto u kategoriji najboljeg brenda poslodavca u industriji kozmetike i nege u okviru istraživanja Top 100 Employer Brands Srbija 2022. Osim toga, dm se pozicionirao na sedmo mesto kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u okviru istog istraživanja, čime je potvrdio da nije samo lider u svojoj industriji već i u široj poslovnoj zajednici u Srbiji. Priznanje za 20 godina uspešnog poslovanja u našoj zemlji kompaniji je uručila Privredna komora Srbije, što jasno ukazuje na njen značajan doprinos ekonomiji i zajednici.
U godini pred nama lanac dm proslaviće dve decenije poslovanja u Srbiji, a iz kompanije poručuju da se tim povodom pripremaju za nove poduhvate u oblastima društveno odgovornog poslovanja, održivog razvoja i inovacija, koji su, između ostalog, zaslužni za to što ovaj drogerijski lanac zauzima posebno mesto u našoj zajednici.