Kompanija dm u kampanji: „Spasimo hranu, spasimo humanost“

Beograd – 11. oktobar 2021. Drogerijski lanac dm obeležio je četvrti po redu „Nacionalni dan davanja“ zajedno sa brojnim filantropskim organizacijama i drugim kompanijama koje su se odazvale ovoj inicijativi. Uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), organizacije civilnog društva, kompanije i medijske kuće dale su najznačajniji doprinos kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“, ili podržale pojedinačne inicijative u okviru ovog humanog poduhvata.
“Ovogodišnja tema povećanja donacija hrane i smanjenja bacanja hrane potpuno je u skladu sa američkim vrednostima i običajima koje svakodnevno praktikujemo i negujemo”, rekao je Entoni Godfri, ambasador SAD u Srbiji.
Kompanije koje su dobile priznanja su podržale Nacionalni dan davanja i kampanju velikodušnim novčanim donacijama i donacijama u hrani koje će biti podeljene u vidu paketa osnovnih namirnica najugroženijim građanima u Srbiji. Mnoge od ovih organizacija i kompanija su takođe podržale kampanju ustupajući svoj medijski prostor kako bi pomogle širenje poruka i podizanje svesti građana o problemu bacanja hrane.
„Mudri ljudi su rekli da nam život pruža onoliko koliko smo spremni da pružimo drugima i da je bogat samo onaj čovek koji može i želi da pomogne drugima. Upravo na tim principima zajedno stvaramo bolje, humano i solidarno društvo”, izjavila je Darija Kisić Tepavčević, ministarka za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Kao deo kampanje zagovaranja, predstavnici medija su pripremali hranu sa poznatim kuvarima i restoranima koja je bila podeljena ugroženima, dok su neke kompanije pozvale svoje zaposlene da prikupe donacije u hrani kako bi dali doprinos ovoj inicijativi.
„Kao društveno odgovorna kompanija, sa zadovoljstvom smo prihvatili da budemo deo ove akcije i da udruženo pomognemo onima kojima je to najpotrebnije. Posebno smo fokusirani na pružanje pomoći najugroženijim kategorijama stanovništva i kontinuirano se trudimo da uzvratimo građanima na ukazanom poverenju. Već 17 godina, koliko poslujemo u Srbiji, to svakodnevno činimo kroz raznovrsne društveno odgovorne projekte kreirane tako da našoj zajednici ostavljaju konkretne i vidljive doprinose. Vodimo se time da je veoma značajno da kompanije budu pozitivan primer u sredini u kojoj posluju i podrže akcije ove vrste u cilju podizanja svesti o ovako važnima temama“, istakla je Maja Petrović Kolaković, menadžerka razvoja ljudskih resursa u kompaniji dm drogerie markt Srbija.
Očekuje se da će u okviru ove kampanje biti sakupljeno dovoljno hrane da zadovolji osnovne potrebe hiljada građana u narednih nekoliko meseci, a glavni cilj je osigurati da u budućnosti donacije hrane postanu pouzdan izvor osnovnih namirnica onima kojima su neophodne.
Dok u Srbiji, 480.000 ljudi živi na granici apsolutnog siromaštva, u našoj zemlji se baca dva miliona kilograma hrane dnevno. Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Prema analizi koju su sproveli Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo, donacije hrane u Srbiji bi mogle da budu uvećane na godišnjem nivou za vrednost od blizu 160 miliona dinara (na ukupno 700 miliona dinara), ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane.
Kampanja će trajati do sredine novembra, a više informacija o ovoj inicijativi građani mogu da pronađu na veb sajtu: spasimohranu.rs
Nacionalni dan davanja i kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo, na čelu sa Fondacijom Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
Kontakt za medije:
dm drogerie markt:
Svetlana Jovanović Mitić
Menadžer marketinga
Tel: +381 11 2062-900
Mail: Svetlana.JovanovicMitic@dm.rs
Executive Group:
Marina Pavlović
Senior Account Executive
Tel: +381 60 707 10 53
Mail: marina_pavlovic@eg.r