dm u Evropi
Uraditi pravu stvar za kupce na licu mesta

dm drogerie markt je blagovremeno prepoznao svoje šanse u ujedinjenoj Evropi i uspešno zakoračao je novim putevima širenjem u više susednih zemalja. Sa 3.862 filijala i više od 66.000 zaposlenih, ova kompanija spada u jednu od najvećih u Evropi. dm je na internacionalnom nivou organizovan u dva dela koncerna: U deo koncerna Austrija/CEE se pored Austrije ubraja i još jedanaest zemalja srednje i jugoistočne Evrope: Mađarska, Češka, Slovačka, Slovenija, Hrvatska, Srbija, Bosna i Hercegovina, Rumunija, Bugarska, Severna Makedonija i Italija. U delu koncerna za Nemačku, osim na nemačkom tržištu započeli smo poslovanje i u inostranstvu van Evrope – od 2022. godine je dm zastupljen i u Poljskoj.
U svim zemljama se dm rukovodi nepromenljivim osnovnim vrednostima. To su načela u sortimanu, koja se odnose na koncept cena, izgled prodavnica i oblikovanje međusobne komunikacije, što čini dm markom.
Internacionalni menadžment kompanije dm
Centralno mesto u dm ekonomskoj zajednici predstavljaju internacionalne usluge: Po svom stručnom raščlanjivanju, one odgovaraju podeli resora, ali se ne odnose samo na neku pojedinačnu zemlju, već u koordinaciji sa resorima organizacija u zemlji pružaju usluge za sve zemlje. Za njih su odgovorni rukovodioci stručnih oblasti pod vođstvom internacionalne grupe direktora, koja se sastoji od direktora dm Austrija sa predsednikom Martinom Engelmannom.

Hubert Krabihler (Hubert Krabichler), direktor dmAT i dmIT
Bernhard Mozer (Bernhard Moser B.Sc.), direktor marketinga & internacionalnog OCR-a
Mag. (FH) Petra Mati-Kogelnik (Petra Mathi-Kogelnik), direktorka internacionalnih ljudskih resursa
Dipl. ecc. Harald Bauer (Harald Bauer), predsednik uprave
Mag. (FH) Štefan Hajglauer (Stefan Heiglauer), direktor internacionalne logistike
Mag. Martin Engelman (Martin Engelmann), direktor
Dipl. ecc. Andreas Haidinger (Andreas Haidinger), direktor internacionalnog F&C i ISM
Mag. (FH) Marlene Draschwandtner, Geschäftsführerin Sortiment international
Tomas Kek (Thomas Köck), direktor za proširenje na internacionalnom nivou
Menadžmenti u povezanim zemljama
U pojedinim zemljama dolazi do veoma vidljivih izmena u asortimanu, naročito jer se kao dopuna internacionalnim vrhunskim brendovima i dm makama pojavljuju lokalni proizvođači iz datih zemalja. Takođe, izbor lokacija je prilagođen uslovima života, mobilnosti i postojećoj ponudi u zemlji. Uprkos posebnostima i obavezama u svakoj zemlji, uspeva nam da u svih 1.793 filijala u koncernu uvek ostanemo prepoznatljivi „dm“ i da konstantno postižemo visok stepen poštovanja kod kupaca“.
Bliska prekogranična saradnja
Otvaranje novog tržišta se uvek odvija uz podršku kolega iz Austrije i drugih zemalja, u kojima se dm već etablirao. Mreža saradnje postaje sve tešnja. Tako se distribucija dm marki u zemljama jugoistočne Evrope više ne odvija iz austrijskog distributivnog centra u Ensu, već to obavljaju naše kolege u Mađarskoj. Takođe, izgradnju prodavnica i IT infrastrukture u zemljama obavljaju centri za kompetenciju, koji preuzimaju zadatke za više dm društava. To donosi veću efikasnost zahvaljujući manjim razdaljinama i specijalizaciji, kao i kroz mogućnosti za usavršavanje visokokvalifikovanih kolega na lokalu. „Cilj nije da svuda radimo isto, već da svuda na licu mesta uradimo pravu stvar – i to na način koji i pored individualnosti obezbeđuje snažan, zajednički nastup na tržištu. To je zahtev za prezentovanje dm brenda u trinaest evropskih zemalja“, kaže direktor Harald Bauer.